PDA

Se fuld version : Xenon lygter

Sun 17 Nov 2002, 16:39
Hey nogle der ved om der findes et Xenon kit til Corsa B ?? mener jeg en gang har set det på nettet et eller andet sted men kan ikke huske hvor nu [:I]

For det kunne da være ALT for Cool at have det på sin Corsa [8D]

Ved godt at det ikke er lovlig men der er jo så meget som ikke er lovlig.. F.eks at køre lidt for stærk og det gør vi alle jo så... [;)]

Eller om man bare skal holde sig til klarglas forlygter og Philips BlueVision pære.. eller 100 W pære.. [^]

Har prøvet at køre med 100 W pære og har også trukket ekstra kabler og relæer og det hele.. Det ser da også alt for fedt ud med det lys de giver, men de holder ikke så lang tid de pære.. max 2-3-4 måneder og det er sq lidt dyr i længden at købe de der 100 W pære til ca. 300 kr. [}:)]

irmscher
Mon 18 Nov 2002, 23:27
Vi kører også med de der "blå" (meget blå) pærer på 90/100!! Det går fint og de har holdt siden juli, men det er jo også efter hvor meget man kører! Vi har samtidig monteret blå dioder som parkeringslys! Har selvfølgeligt det hele monteret i et par forlygter med klartglas!
Nu har jeg siddet noget af aftenen og søgt efter zenon lys, men har intet fundet!!??
Men Mantzel har noget der er dyrt, dobbelte forlygter til 460 Euro!! Ja til den pris må de sgu da være specielle!!?? Eller hvad!!??
Men hvis jeg "falder" over noget, får du besked med det samme!!

irmscher
Sun 05 Jan 2003, 18:54
Hej Madz!!!!
Har du tjekket denne site??

www.xenonlygter.dk

Det ligner noget universalt der kan bruges!!!!

CorsaGSI
Sun 05 Jan 2003, 20:43
Hejsa.

Nu må I huske, at det kun er lovligt at montere Xenon lygter på bilen, hvis man også monterer lygtespulere samt automatisk højdejustering/niveauregulering på bilen. Det kræver (groft sagt) en censor på for- og bagaksel til justering af lysene. Det ikke helt let at rode med :-( Men ellers er ideen god nok.

Mvh.

Tue 14 Jan 2003, 12:57
Sad og læste lidt rundt omkring på nettet i dag, kunne sq godt finde på at montere dem HER (http://www.xenonvalot.com/newh4bixenon.html) Det er det samme H4 Bi-xenon kit som de har inde på www.xenonlygter.dk dog r de bare 1800 kr. billigere og når man har VISA så kan man jo lige så godt benytte sig af det og spare de penge da det jo ikke lige frem er særlig billig sådan noget Xenon.. ved godt at det er ulovlig at køre rundt med hvis man ikke har automatisk højdejustering / niveauregulering, men har kigget meget efter sådan noget til en corsa men uden held.. så hvis i falder over sådan noget må meget gerne lige skrive det her inde.. :) så når bilen skal til syn må jeg bare afmontere dem, sammen med de tonede runder ;) men 5200 kr. er stadig mange penge for det, ved bare ikke helt om det er de penge hver så jeg vil meget gerne høre jeres mening om det [;)]

irmscher
Sat 18 Jan 2003, 10:56
Hej Madz!
De 100W pærer må være de samme som dem vi har på!! De har holdt siden starten af Juni 2002, den ene er først lige gået!!
Bruger lige nu de meget elendige "grønne" pærer fra thansen.dk, som reserve pærer!!
MEN: Hvor kan man finde/købe de "blå" pærer lidt billigere!! 300 er mange penge for et par pærer!!!
På kassen står der MF Lights og på selve pæren står der Eagleeye
Jeg har forsøgt at søge efter noget af det, men har lige opgivet for en stund!
Vores er købt hos tyverixperten (læs:Bilxperten) :lol:

Nå, men det må da kunne lade sig gøre at finde dem lidt billgere!!

renes
Sat 18 Jan 2003, 19:57
Har set et sæt forlygter, men det er til C modellen ( 8500,- ), tror du skal kigge efter et universal sæt til omkring 10.000,-
:idea:
Hvad med forrude streameren, har prøvet at maile til dig, men har ikke hørt noget
:?: