PDA

Se fuld version : højdejusterbar forlygter til gammel corsa b

jlj
Thu 14 Nov 2002, 22:29
hej......
jeg fik at vide at det kunne lade sig gøre at montere højdejust. lygter på
corsa b fra før 1998. først tager man dækpladen af i instrumentbordet, hvor kontakten skal sidde. Der sidder benene og det eneste man skal gøre er at købe en kontakt og vupti...........

Derefter køber man et sæt lygter enten de originale eller dem med klart glas. I motorrummet skulle der allerede sidde multistik til motoren i lygten. Der sidder ihvertfald multistik på 96 og 97 modellerne.

Jeg har ikke under søgt det så grundigt endnu men hvis det kan lade sig gøre er det bare wunderskønt..............

Blandt andet kan det nu lade sig gøre i følge reglerne med højdejustering
at montere xenon-lygter hvis man da er så sindsyg.... :D :idea:

Har i andre nogle erfaringer eller ideer så skriv lige et ord eller to... :idea:

Corsa16v
Fri 15 Nov 2002, 10:23
hvorfår skal du legge så mye energi i å montere noe som aldri blir brukt...? Jeg har forresten 97 modell med høydejusterbare lys...

irmscher
Fri 15 Nov 2002, 17:46
hej......
jeg fik at vide at det kunne lade sig gøre at montere højdejust. lygter på
corsa b fra før 1998. først tager man dækpladen af i instrumentbordet, hvor kontakten skal sidde. Der sidder benene og det eneste man skal gøre er at købe en kontakt og vupti...........

Derefter køber man et sæt lygter enten de originale eller dem med klart glas. I motorrummet skulle der allerede sidde multistik til motoren i lygten. Der sidder ihvertfald multistik på 96 og 97 modellerne.

Jeg har ikke under søgt det så grundigt endnu men hvis det kan lade sig gøre er det bare wunderskønt..............

Blandt andet kan det nu lade sig gøre i følge reglerne med højdejustering
at montere xenon-lygter hvis man da er så sindsyg.... :D :idea:

Har i andre nogle erfaringer eller ideer så skriv lige et ord eller to... :idea:

Ja!! De højdejusterbare kan du ikke bruge til noget! Men justering skal der jo være!! Når man investerer i et sæt "klare" forlygter til f.eks en 95´, så skal der jo sidde et eller andet i hullet!!! Sådan et par "dimser" har jeg fundet til min Corsa!! dem har jeg købt for 87,50 alt inklusiv!! Det er billigere og effektivt nok!!
Men hvis det er for at få flere knapper i instrument bordet kan du købe en brugt kontakt og "nøjes" med de manuelle justeringer!!! Jeg har købt dem hos: FC bremse og koblingsservice A/S i Viborg tlf. 86625966.
Jeg var rundt ved næsten alle andre og ingen vidste hvad det var!!! Hos dem var det en hel selvfølge og det tog 1 dag for at få dem hjem!!

Henrik
Wed 11 Dec 2002, 16:13
jo det kan godt lade sig gøre jeg har lavet det på min og det er en 97 og det var bare nye lygter med el rusterbar og en kontakt og så køre det sku