PDA

Se fuld version : Udstødning 8v/16v

jlj
Wed 06 Nov 2002, 23:16
her for nylig skulle jeg sætte ny mellempotte på min corsa sport 16v.
jeg fik så fat i en 8v mellempotte, da 16v potten var udsolgt.
forskellen er at 8v dæmperen er rund, hvorimod 16v dæmperen er noget større og lidt kantet-oval hvis man kan bruge dette ord.
Nå men potten blev skiftet og bagefter hørte man den herligste dybe brummen. Faktum må være at størrelsen og lyddæmpningen af de to mellempotter er vidt forskellige. Meget mindre lyddæmpning i 8v potten. det skal lige siges at jeg har en remusbagpotte med dobbelte rør monteret. har andre prøvet noget lignende spørger jeg så om?
:D

Christian Breum
Thu 07 Nov 2002, 11:41
Hej
Jeg har en corsa 8v (60HK) har også skiftet udstødning på den for nylig, jeg fik fat i en (tror nok at det var til en 8v) og så skar jeg mellempotten væk og satte et stykke rustfri rør i mellem i stedet for, dels fordi den godt måtte larme lidt mere og så var potten også i stykker (den raslede! selv om at den var helt ny, jeg fik den fra et værksted der ville smide den ud!!!)
Min corsa kom også til at lyde en del federe!!!

Goller
Sun 10 Nov 2002, 18:18
DEt har jeg også lige lavet ved min gsi´er og der brummer også bare for hårdt... Den jeg har fået er fra BU men jeg tror at det er forskelen mellem orginal og u orginal...