PDA

Se fuld version : Erfaring med luftfilter!!

irmscher
Sun 03 Nov 2002, 23:47
Nu har vi en 95´!! I ved den med den "gamle" kofanger!!! Jeg har lige givet den mere luft ved at "skære" noget af, ja hvad skal jeg kalde den????? Den "streng" hvor logoet (opel, selvfølgeligt) sidder på, der sidder et bagstykke og tæt på, er der hvor den suger luft ind! Lige det stykke har jeg her til aften skåret af!! Det har givet den lidt mere luft (koldt ) og det giver faktiskt lidt i omdrejningerne i toppen!!! Hvorvidt det giver længere på literen ved jeg ikke endnu, men det virker!!!
Det er nok ikke som at sætte et 57i filter på, men det er billigt og nemt og med et KN filter , må det give lidt mere !!!??? Men men det er jo kun en 60 hk og det er jo ingen racer vogn, men pudsigt nok er det som om at den alligevel kan følge med!!!
Har holdt i kryds med en 206 GTI og fulgt den til dørs op til ca 70-80 km/t!!!!!?????
Hvorvidt han har holdt tilbage er der ingen der ved, kun at den røg temmeligt meget!!!!
Vi undrer os kun over hvor hurtigt vores egentligt var/er!!! Den er meget kvik i byen, det kniber dog lidt på landervejen over 150 at trække!! Den kan faktiskt trække sig op på 180, hvilket dog er pænt af 60 Hk eller hvad???? (+/- fejlprocent)
Bare lige et lille "fif" til os der har en "gammel" Corsa B.

Corsa16v
Mon 04 Nov 2002, 09:53
Har mine sterke tvilvler på at du holder en 206 GTI (eller noen som helst GTI) med en corsa 1.4 8v.... beklager... :D

Jeg har selv montert ett digert (!) green filter på min 1.4 16v (filteret skulle tåle 250 hester 8) ) eneste jeg merket var at jeg har fått en mye federe lyd! men lyden er også meget meget fed!!

- Tommy

Håper dere forstår min norsk/dansk!
[/b]

irmscher
Mon 04 Nov 2002, 18:03
Har mine sterke tvilvler på at du holder en 206 GTI (eller noen som helst GTI) med en corsa 1.4 8v.... beklager... :D

Jeg har selv montert ett digert (!) green filter på min 1.4 16v (filteret skulle tåle 250 hester 8) ) eneste jeg merket var at jeg har fått en mye federe lyd! men lyden er også meget meget fed!!

- Tommy

Håper dere forstår min norsk/dansk!
[/b]

Det kunne være en prøve!! At montere det filter!!!
Lige mht til den GTI, skal det lige siges at det dog var i 1.gear og 2.gear! Jeg var alene og næsten tom tank, de var 4 i bilen!! Der er mange der ikke tøjler at accelerer med de tider der står i bøgerne!! Husk det er en racerkører der tester accellerationstider på bilerne!! Så hvis man skifter forkert går det hele jo tabt!!! Man skal finde momentet (hvor det er højest) og holde den gående derover!! Så kan man faktisk hente meget!!
Men som sagt så går min 1.4 8V ret godt af sådan een at være! Kan jo nok ikke følge en 16V eller 82 Hk, men testet er den blevet og med meget lidt benzin i tanken og kun føreren, så kan den klare de 100 på 12 sek.! Ikke GTI præstation, men i byen hvir farten ikke kommer op på 100 er en Corsa faktisk ret kvik!! Nok om det og tak for tippet!!

Mht Green Filter er der ikke mange erfaringer med, men KN er meget udbredt!!!
Ps. Du kan bare skrive norsk! Det er ligesålet at læse som dansk!! :D

Corsa16v
Tue 05 Nov 2002, 14:45
Hvilket merke der er på filteret, spiller svært liten rolle... jeg har ett konisk filter av merket green, det er ikke forskjell åp om det er ett green filter eller ett KN filter... mener nå jeg.