PDA

Se fuld version : Erfaring med olie!

irmscher
Sun 27 Oct 2002, 12:19
Jeg har i en tid kørt med 0W-30 olie med god erfaring (den har overhovedet ikke brugt olie) Før kørte jeg på 15W-40 og der brugte den faktisk lidt olie og lugtede lidt når man havde kørt lidt råddent! :)

Turbo
Thu 31 Oct 2002, 19:05
hejsa Birgitte & Niels Henrik.

jeg så lige jeres indlæg

og så kom jeg til og tænke på noget

hvis nu du kører på en tyk olie. Går der jo lang tid før den er varmet nok op til at den kan smører rigtig.

det kan godt værer det ryger lidt når du kører på noget der er tynder ogat den bruger af olien.

men du for jo også en bedrer smøring. Plus at det olie den æder det er jo ikke tabt for det er jo brugt et sted.

Enten er det brugt til og smører stemplerne med. Eller også er det bare brændt for når man trykker hård nok bruger den olie. For så skal der jo smøres mere. Der bliver jo også mere varme udviklet så den bruger olien.

Det var sån lige det jeg havde gået og tænkt på

tænk over det

jeg syntes helt klart du skal gå tilbage til en tynder olie.

Hilsen Turbo

irmscher
Thu 31 Oct 2002, 20:13
hejsa Birgitte & Niels Henrik.

jeg så lige jeres indlæg

og så kom jeg til og tænke på noget

hvis nu du kører på en tyk olie. Går der jo lang tid før den er varmet nok op til at den kan smører rigtig.

det kan godt værer det ryger lidt når du kører på noget der er tynder ogat den bruger af olien.

men du for jo også en bedrer smøring. Plus at det olie den æder det er jo ikke tabt for det er jo brugt et sted.

Hej! Jamen det gør vi helt sikkert også! Altså går tilbage til den lette olie!
Det er sket ved at bilen skulle have skiftet tandrem, hvilket vi fik gjort på et Opel værksted! Et sted skulle vi jo kunne give skylden, hvis skidtet springer!! Du ved, garanti! OG så skulle den samtidig have skiftet både filter og olie, så kunne de jo ligeså godt gøre det når nu den var igang alligevel! Ved samme legjlighed fik den også skifter vandpumpe!!!! Den havde det med at blive meget varm før end blæseren startede! (I ved nok når man holder ved MacDonalds??? :lol: ) Først troede jeg det var føleren, men den virkede perfekt!!

Enten er det brugt til og smører stemplerne med. Eller også er det bare brændt for når man trykker hård nok bruger den olie. For så skal der jo smøres mere. Der bliver jo også mere varme udviklet så den bruger olien.

Det var sån lige det jeg havde gået og tænkt på

tænk over det

jeg syntes helt klart du skal gå tilbage til en tynder olie.

Hilsen Turbo