PDA

Se fuld version : Erfaring med at trække nye kabler

Janus
Tue 22 Oct 2002, 13:51
Hej!

Jeg skal have anlæg i min Corsa B, og derfor skal jeg trække kabler fra batteriet om i bagage-rummet. Jeg skal også trække nye kabler i fordørene til nyt kompo-sæt.

Er der nogen, der har erfaring med hvor jeg kommer igennem fra batteriet og om til bagagerummet med mit 40mm^2 kabel? Hvor lægger jeg det bedst og smartest?

Er der nogen, der har erfaring med at trække nye kabler til højtalerne i dørene? Hvordan gør jeg det smartest?

Please help me
Janus

irmscher
Tue 29 Oct 2002, 20:21
Hej!

Jeg skal have anlæg i min Corsa B, og derfor skal jeg trække kabler fra batteriet om i bagage-rummet. Jeg skal også trække nye kabler i fordørene til nyt kompo-sæt.

Er der nogen, der har erfaring med hvor jeg kommer igennem fra batteriet og om til bagagerummet med mit 40mm^2 kabel? Hvor lægger jeg det bedst og smartest?

Er der nogen, der har erfaring med at trække nye kabler til højtalerne i dørene? Hvordan gør jeg det smartest?

Please help me
Janus

Hej Janus!
HUSK ALTID!! Strøm kablerne skal være i modsat side af højtaler kablerne og gerne modsat antanne kablet også!(med mindre det går henover taget, jeg ved godt antennen sidder på taget men i nogle af modellerne "løber" antenne kablet nede i dørpanelet) Hvis det er en model med Elektronikboks (siddende i højre side af bilen set fra førersiden bagrattet) så træk det modsat , da det kan give støj fra tænding etc.)
Hvis du skal have noget i hattehylden, så monter dem på undersiden og læg et lag filt over af hensyn til tyveri, det ser pænt ud og når musikken spiller på fuld tryk er sgu ingen der hører det, det dæmper iøvrigt diskanten minimalt!
Med hensyn til montering af "komposæt" i dørene!!?? Ja jeg har ikke de stroe erfaringer med andet end bassen , da det er den eneste jeg har udskiftet. jeg fik plads til 6,5" bas, men måtte klippe lidt i interiøret (de tværgående stivere i "striberne" da den havde en lidt lang slaglængde og stødte på!! Håber det hjalp lidt!! Har i min tid hos Hi-Fi klubben monteret meget men på davørende tidspunkt hed det stadig Corsa A!!?? :)

Snehvide
Sun 03 Nov 2002, 19:55
Hejsa, hvis jeg skal give et bud holder jeg med meget af det andet der er sagt, men istedet for at bygge højttalere i hatte hylden, så køb et rigtigt godt sæt til dine døre med diskant oppe i forruden eller andetsteds og så få dig en go forstærker og en bas i bagagerummet, det spiller rigtigt godt, du skal være velkommen til at høre mit en dag.

mvh snehvide