PDA

Se fuld version : Tændningsbanken

cskott
Tue 15 Oct 2002, 23:25
Hej !

Er der nogen der har oplevet at have tændningsbanken når man giver den gas?
Hvis i har hvad fik i så gjort ved det.
Jeg har haft bilen på opel værksted 3-4, men de kan simpelthen ikke finde fejlen :cry:

Det er en Opel Corsa Sport 1.4 SI fra 1994 jeg har 8)

jlj
Fri 18 Oct 2002, 23:42
prøv at fylde benzin med et højere oktantal. :shock:

der sidder et stik ude i motorrummet hvor man kan vende det efter hvilken oktan man kører på. det sidder vist nok i højre side .

dette er måske en lille hjælp

cskott
Sat 19 Oct 2002, 16:07
Al det der har jeg prøvet. Jeg har bla. andet prøvet vpower og nitro3000, jeg har også prøvet at komme additivet "bell add" i tanken - intet af det har hjulpet :cry:

Jeg har også prøvet at vende oktan stikket til 91, men så køre corsa'en ikke særlig godt det er ligesom om den "nykker"

Jeg har haft den på værksted 3-4 men de kan simpelthen ikke finde fejlen :(

Christian Breum
Sun 20 Oct 2002, 15:15
sælg den og køb en ny!!! : - )

cskott
Sun 20 Oct 2002, 19:09
Tro mig, det har jeg også overvejet! 8)

Christian Breum
Mon 21 Oct 2002, 15:36
ja det ville jo være det nemmeste!!! Jeg er også lidt træt af min for tiden, forruden er revnet (stenslag) og min toppakning har det ikke så godt mere!!! skulle det gå efter mekaniker løn ville det koste ca. 3000kr for ruden og 4000kr for toppakningen altså 7000kr i alt det er sku mange pange, og ja + de andre små ting som en makaniker altid finder og som han mener man burde at skifte!!! Regner med at få en kammerat til det det gør det lidt billigere!!!

cskott
Mon 21 Oct 2002, 16:22
Ja det er sku dyrt ha' bil idag, men lidt heldig er du da - din mekaniker kan finde fejlene det kan de ikke ved min....endnu :wink:

BuzzFuzz
Mon 21 Oct 2002, 23:06
Problemet kunne være din bankesensor......
bare et forslag...... [xx(]
Den kan også gøre at de hos opel ser nogle andre fejlkoder som ikke har noget med den at gørre....... :?

Hader også når det ikke vil som det skal.....
Så er det bare [V]
Men er da villig til at kigge på det en dag hvis du gider at kørre den lange vej....

cskott
Tue 22 Oct 2002, 16:43
Hej !

Der er desværre ikke en banke censor på den her model - det siger de ihverfald på opel værkstedet..

Forresten så har du vist kigget på den engang i middelfart, kan det ikke passe?

BuzzFuzz
Tue 22 Oct 2002, 23:02
Har da kigget på en der..... :?
kunne ikke huske dit navn..... :wink:

cskott
Wed 23 Oct 2002, 19:02
Christian :) og jeg køre i en rød corsa sport

Snehvide
Sat 02 Nov 2002, 11:36
Hej !

Er der nogen der har oplevet at have tændningsbanken når man giver den gas?
Hvis i har hvad fik i så gjort ved det.
Jeg har haft bilen på opel værksted 3-4, men de kan simpelthen ikke finde fejlen :cry:

Det er en Opel Corsa Sport 1.4 SI fra 1994 jeg har 8)

Du kan prøve højere oktan, eller brug oktanbooster, eller få den chippet, der stiller de den ind efter tændingen også, men har du i forvejen en lidt pillet vogn og kører du uden kat, er den kun een benzin der dur, 98 med bly. :lol:

cskott
Sat 02 Nov 2002, 15:35
Nope, jeg har fået den lavet nu. Der var monteret en forkert slange (den kunne trække sig sammen) fra MAP sensoren og ned til motoren. :D
Mit eneste problem er nu at den engang imellem for et flip når den står i tomgang

Søndergaard
Tue 05 Nov 2002, 20:17
Hej Christian
Jeg har også haft en 1,4SE med det problem, men dette var fordi der var dårlig forbindelse i stikkene ude i motorrummet. Du kan jo evt. skille stikkene ad og sprøjte noget WD40 i da dette forhindre fugten i at nå metalet. Det kan også være den ventil der styrer luft mængden til tomgangen den kan afmonteres og renses da dette kan hjælpe 8)( prøv det andet med stikkene først )
Du kan pille KAT'en af så træker den bedre og lyder meget bedre :twisted:
Den motor du har er nok en af de mest slidstærke du kan få fat i min havde gået 240000KM da jeg solgte den. 8)

cskott
Wed 06 Nov 2002, 16:31
Hej !

Det lyder da lidt risikabelt at sprøjte wd40 ned i stikkene eller det er det måske ikke:? Jeg ved at der er smurt noget der ligner fedt ned i stikkene, det er noget opel værkstedet har gjort en´ af de utallige gange jeg har været der ude.

Men hvor sidder den ventil der styre mængden egentlig :?:

Desværre er det tændningsbanken kommet tilbage, så den slange der går fra MAP censor og ned på motoren har så ikke været hele årsagen. :cry:

Så hva'fan skal jeg snart stille op med det lort?

irmscher
Wed 06 Nov 2002, 16:48
Hej !

Det lyder da lidt risikabelt at sprøjte wd40 ned i stikkene eller det er det måske ikke:? Jeg ved at der er smurt noget der ligner fedt ned i stikkene, det er noget opel værkstedet har gjort en´ af de utallige gange jeg har været der ude.

Men hvor sidder den ventil der styre mængden egentlig :?:

Desværre er det tændningsbanken kommet tilbage, så den slange der går fra MAP censor og ned på motoren har så ikke været hele årsagen. :cry:

Så hva'fan skal jeg snart stille op med det lort?

Nu "kommer" jeg først ind herfra, har lige læst det hele igennem! Det med tændingsbanken og "underlig i tomgang" har jeg på et tidpunkt løst med nye tændrør!!!!!! Men jeg går ud fra at det er bleven tjekket , eller hvad??? :) Det skal siges at min er en 8V, så det er nok ikke helt det samme, men min bror har på et tidspunkt haft en Si(82Hk), med mange problemer!! Efter hans udsagn (har arbejdet hos en opel forhandler) så er det den model med flest fjel!! I motoren altså! Men man kan jo være uheldig med alle og måske mindre end andre med en Si´er!!

cskott
Wed 06 Nov 2002, 17:05
Hej!

Jeg havde corsa'en til stort service eftersyn i sommers og der fik jeg skiftet tændrør, men for 3 uger siden købte jeg nogle af de der bosch super 4 tændrør og satte i, de skulle jo være kanon :) men det skulle jeg aldrig ha' gjort bilen den "hakkede" og "nykkede" som en gammel møg spand når jeg kørte :wink:

irmscher
Wed 06 Nov 2002, 20:15
Hej!

Jeg havde corsa'en til stort service eftersyn i sommers og der fik jeg skiftet tændrør, men for 3 uger siden købte jeg nogle af de der bosch super 4 tændrør og satte i, de skulle jo være kanon :) men det skulle jeg aldrig ha' gjort bilen den "hakkede" og "nykkede" som en gammel møg spand når jeg kørte :wink:

Jeg "spør" lige min bror!!! Han ved sikkertt hvad der kan være galt!! Vender lige tilbage!!! :D

cskott
Wed 06 Nov 2002, 21:18
Hej !

Hvis han har en ide til hvad der kan være galt er det bare kanon!! :D

Søndergaard
Thu 07 Nov 2002, 18:23
Har du tjeket dine tændrørs kabler da der ofte er hul på dem. Dette ses næmest når der mørkt og mens bilen er kold, hvis det gnister omkring kablerne så lad vær med at røre de støder :evil:
Hvis der er hul i dem så prøv at undersøge markedet, de originale er ret dyre, jeg fik fat i nogle så kaldte " tunings kabler" de var billiger 8)
De holdt den tid jeg havde bilen, og jeg kørte iøvrigt også på Bosch "super 4" uden nogen form for problemer :) ( det var de tændrør den gik bedst på )
Som sagt undersøg om tændrørs kablerne er i orden

cskott
Thu 07 Nov 2002, 19:51
Hej!

Ja det kunne da godt være, at jeg skulle tjekke tændrørskablerne efter engang.
Men hvis der var fejl på tændrørskablerne burde fejlene (tændningsbanken & tomgangsflip) så ikke opstå hver gang jeg starter bilen :?:

For øvrigt nu har jeg købt noget fugt fjerner (pronto hedder det) og sprøjtet ned i stikkene, det kan da være at det har effekt..... Men jeg kan bare ikke se hvordan der skal kunne trænge fugt ned i stikkene :?:

Søndergaard
Thu 07 Nov 2002, 20:00
Hvis pakningerne tører ud så træker de sig sammen og så opstår der microskopiske revner hvor fugten trænger ind og så oxiderer stikbene.
Den Corsa B'er jeg havde flippede også ud i tomgang en gang imellem så var omd. oppe på ca. 2000 dette skete lige pludeseligt og stoppede og startede bilen så kunne det forsvinde et stykke tid.

Dennis
Thu 07 Nov 2002, 22:22
Hej.
Havde noget af det samme på min si.
Men efter at have været alle stik igennem med en lille fil og kontaktrens, holdt den op :D
(at den så blev totalt skadet af en bus tre dage senere kan man jo ik gøre noget ved)
Men Har lige købe en magen til (SI) og den gøre det samme.

På den igen.......snøft snøft

cskott
Sun 10 Nov 2002, 16:38
Har i så slet ikke oplevet tændningsbanken når i accelereret :?:
Det er næsten det der er mest irriterende..