PDA

Se fuld version : lås af dør

suspekt
Wed 06 Jul 2011, 04:28
hej genier (y)

jeg har siddet og studeret min manual til min corsa og der står at man kan få en tyverialarm, som gør at man ikke kan åbne dørerne indefra, ved at f.eks smadre en rude.

er der nogen som ved hvor meget opel tager for at installere sådan noget, og om der evt. er en anden mulighed til sikring af døre.

mvh Henrik

BuzzFuzz
Wed 06 Jul 2011, 20:09
hej genier (y)

jeg har siddet og studeret min manual til min corsa og der står at man kan få en tyverialarm, som gør at man ikke kan åbne dørerne indefra, ved at f.eks smadre en rude.

er der nogen som ved hvor meget opel tager for at installere sådan noget, og om der evt. er en anden mulighed til sikring af døre.

mvh Henrik
Spørg opel da det kan variere fra værksted til værksted..
Har ikke rigtig hørt om noget i den stil før og vil mene det er en dårlig ide i forbindelse med en evt. ullykke. Men det er også bare min mening.

suspekt
Thu 07 Jul 2011, 08:05
sådan som jeg har forstået det, så "deadlocker" den kun bilen når du slår centrallåsen til, så hvis man ikke kører rundt med låste dørere burde det ikke være et problem.
og jeg synes nu selv, at det er et større problem at du bare kan knuse en rude og så tag fat i dørhåndtaget og åbne døren. men det er også bare min mening :)

stjo
Thu 07 Jul 2011, 08:05
Jo - jeg tror det der tænkes på er Opels ekstra låsefunktion.

På min hedengangne ASTRA F og min frues CORSA B (begge comfort og med centrallås) var det således, at når man låste døren med nøglen i førerdøren, kunne man dreje nøglen i "0" og så låse een gang mere.

Dette bevirkede, at man ikke kunne trække den indvendige låseknap op på nogen af dørene - altså man kunne ikke baldre en rude og så låse op! - modsat, hvis man kun havde låst normalt - altså een gang.

Det samme sker på den ASTRA G (Comfort) vi har nu - og for den sags skyld også den jeg havde før Corsaen. Her bruger man bare den fjernbetjente låsefunktionen i nøglen - først låser man og trykker man så een gang til på låseknappen kan bilen IKKE låses op ved at man hiver i en indvendig låseknap.

suspekt
Thu 07 Jul 2011, 08:07
lige præcis, men åbenbart så er det ikke noget som CORSA D er født med, hvilket jeg synes er en underlig beslutning fra Opels side.

stjo
Thu 07 Jul 2011, 08:39
Nææhhhh.....

Jeg har i hvert fald ikke kunnet finde det på min 08´er! - men enig - Hvorfor er det væk??

Men tjekker self 11´eren i morgen :mrgreen:

suspekt
Thu 07 Jul 2011, 08:48
du får den imorgen? - tillykke med det (y)
hvis en 2011 årgang har det, så klager jeg sku til Opel, men får nok ikke meget ud af det.

stjo
Thu 07 Jul 2011, 10:10
Takker....

...ja jeg får den i morgen kl. 15:00, og selv om jeg har været forbi og set den i mandags, så glæder jeg mig til at se den færdig. - Altså med alu-hjulene og det hele monteret.

(y)

BuzzFuzz
Thu 07 Jul 2011, 22:38
Jo - jeg tror det der tænkes på er Opels ekstra låsefunktion.

På min hedengangne ASTRA F og min frues CORSA B (begge comfort og med centrallås) var det således, at når man låste døren med nøglen i førerdøren, kunne man dreje nøglen i "0" og så låse een gang mere.

Dette bevirkede, at man ikke kunne trække den indvendige låseknap op på nogen af dørene - altså man kunne ikke baldre en rude og så låse op! - modsat, hvis man kun havde låst normalt - altså een gang.

Det samme sker på den ASTRA G (Comfort) vi har nu - og for den sags skyld også den jeg havde før Corsaen. Her bruger man bare den fjernbetjente låsefunktionen i nøglen - først låser man og trykker man så een gang til på låseknappen kan bilen IKKE låses op ved at man hiver i en indvendig låseknap.Nice info..
Med den nye Corsa så er du jo HELT klar til at komme til træff på Lørdag og vise den frem.. (y)

stjo
Fri 08 Jul 2011, 11:21
Ja - det KUNNE du jo godt have ret i.... :-k

suspekt
Sat 16 Jul 2011, 18:01
@STJO

nå hvordan går det med den nye bil? kører den godt?
tænkte på om du havde afprøvet om 2011 modellen har dobbeltlåsning af døre?

stjo
Mon 01 Aug 2011, 08:32
Halløjsa...

Ja, jeg har prøvet om Corsa´en i 2011 modellen kan dobbeltlåse - NEJ!

Mht resten af bilen, så jo, den kører fint.
Direkte sammenlignet med min 08´er synes jeg der er sket rigtigt meget på 11´eren mht undervogn/vejbeliggenhed. (y)

Motoren mærkes, nok pga ny turbo-type, meget mere "kultiveret" på den måde, at man mere føler, at man tidligere har bilens kræfter til rådighed og over et lidt større omdrejningsområde. På min 08´er kom alle kræfterne nærmest som "ind i helvede" på een gang omkring 2200-2300 omdr.
Men det har jo også sin charme. (y)

Men synes egentligt at den nye feature med en lampe (SHIFT^) når man bør skifte gear er OK efter lidt tilvending, og et andet plus ved den nye turbo er, den ind til videre manglende "turbo-ralden".

SÅ alt i alt en god opgradering fra OPELs side..... ;)