PDA

Se fuld version : Erfaring med Anders Petersen Automobiler

budsted
Thu 17 Feb 2011, 18:44
Er nogen der har erfaring med Anders Petersen Automobiler i Risskov?

Jeg spørger fordi vores Corsa D 1,4 enjoy lige har været til service (59.000 km/4 år). Regningen lød på 6.400 kr.

En del af det der står på regningen har værkstedet ikke udført. Det har jeg konstateret ved gennemgang af bilen. De har også monteret 2 nye dæk som er dato mærket tilbage i sommeren 2007, dvs. de er 4 år gamle.

Er der andre som har dårlige oplevelser med Anders Petersen Automobiler i Risskov?

BuzzFuzz
Thu 17 Feb 2011, 21:11
Har ikke erfaringer med dem.
Har du kontaktet dem og forklaret dem siturationen?

Hvad har de eks. ikke tjekket?
Hvad angår dæk så kan man diskutere hvordan og hvorledes det er fair. Dækket fejler højst sandsynligt ingen ting hvis det har været opbevaret ordentligt. Der bliver monteret masser af dæk der har flere år på bagen.

budsted
Thu 17 Feb 2011, 22:12
Jeg har lige hentet bilen i dag klokken 16 så der har ikke været lejlighed til at snakke med dem.

Det er bare træls at skulle tilbage og bruge tid på det....det burde jo ikke være nødvendigt. Sidst den var til service derovre havde de glemt at tjekke dæktryk. Denne gang er der en række ting som står på specifikationen som helt tydeligt ikke er inspiceret. Et eksempel er en førstehjælpskasse som de har kontrolleret. Sådan en har vi ikke..... Der er også noget smøring der ikke er udført selvom det står på regningen. Det er møj irriterende......

Mht. dæk så bliver gummiet hårdere med tiden og dækket mister vejgreb. Også når de blot bliver opbevaret. 4 år gamle dæk er også mere eksponeret for mørning. Faktisk var mine gamle slet ikke slidt op. De var blot begyndt at revne lidt i karkassen.

Jeg købte 4 nye dæk til min BMW sidste år. De var også 4 år gamle "nye" dæk. De kostede 1/3 hos BMW fordi de var gamle. Jeg betalte for nye dæk hos Opel. Så vil jeg også have mine nye dæk.....

BuzzFuzz
Fri 18 Feb 2011, 07:59
Ja det er træls at bruge tid på sådan noget. Men sker der fejl værkstederne ikke får at vide kan de ikke rette op på dem.

Jeg giver dig fuldt ret i dækkene ikke 100% som nye dæk fra i år eller 2010 og mener også at du skulle have haft at vide at dine dæk var møre og derfor bør skiftes inden de gjorde det samt ligesom dit tilfælde med din BMW få dækkene til en fornuftig rabat pga. alderen på dem.

Syntes det er almindelig skik man aftaler eller kontakter kunden hvis muligt inden man skifter dele som ikke direkte er livsfarligt at køre rundt med. Det kan så dog blive et vurderingsspørgsmål hvad angår bla. dæk.

Jesper
Sat 26 Feb 2011, 22:30
Benyt hellere det gamle Opel værksted på den anden side. Det har jeg snart benyttet i 10 år, og er fortsat tilfreds. De hedder jo Terminalen Århus, det købte eller dvs. de har lejet bygningen af Bilhuset Erik Dam.
Jeg har fornyligt købt en sprit ny Opel Corsa hos dem. :)

Du er vist ikke den eneste der har dårlige erfaringer med Anders Petersen, efter hvad jeg har hørt.....

Jesper
Sat 26 Feb 2011, 22:40
Benyt hellere naboen Terminalen Århus, dem har jeg benyttet i snart 10 år nu. Før hed det Bilhuset Erik Dam, men Dam solgte, eller dvs. lejede bygningen ud til Terminalen. Jeg har fornyligt købt en sprit ny Corsa hos dem. :D De kan anbefales !